Byta Gymnasium - Forum

2018-08-21 22:44   Jack Valente

Hej ! Mitt namn är Jack och jag skriver gällande ansökningen. När jag sökte skolor hade vi en studie verk ledare som sa att min merit och deras antagningsgräns hade stora marginal och att jag helt säkert skulle komma in, tydligen. Min SYV sa att det inte var nödvändigt att ansöka till så många skolor eftersom det tydligen skulle visa mer intresse. Jag lyssnade, men när jag väl tänkte om och ångrade mig så var det försent. Poängen höjdes och jag var gymnasielös. Nu har jag kommit in på en skola som jag verkligen inte trivs i. Miljön är katastrof, ingen arbetsro och stämningen är allmänt otrygg. För att vara motiverad till att gå gymnasiet skulle jag verkligen uppskatta att gå i en skola jag känner mig trygg i och en linje som jag har intresse för. Jag har på senaste även hört väldigt mycket bra om er skola och känner flera nära vänner som går där som jag känner mig trygg med som gärna vill att jag börjar hos er. Jag har också som mål att få bra slutbetyg i gymnasiet för att kunna plugga vidare. Om jag får chansen att gå hos er är jag mer av Samhälle.Tack på förhand! Mvh Jack 


RE: Byta Gymnasium
2018-08-22 07:29   Petra Öster

Hej Jack,

Vad tråkigt att du fick felaktig information om gymnasieansökningen! Hur många eller få gymnasier du söker till påverkar inte dina chanser att komma in. Gymnasium.se är en söksida för gymnasieutbildningar och inte en utbildningsanordnare/skola. Hör av dig direkt till den skola som du vill byta till så kan de hjälpa dig.

All lycka till! /Petra,SYV på Gymnasium.se


RE: Byta Gymnasium
2018-08-22 09:33   Gabriele Adomaityte

Hej, jag började igen på Svalöv Gymnasium men Jg tänker gå och prata med lärare att komma in på gymnasium nu detta år. Kan jag göra så eller inte ?


RE: RE: Byta Gymnasium
2018-08-23 08:21   Petra Öster

Hej,

Jag vet inte riktigt vad du menar men du kan självklart prata med dina lärare så att du får hjälp med dina frågor.

Lycka till! /Petra,SYV


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information