Läkarsekreterarutbildning - Forum

2010-02-19 13:19   Vo62
Hej! Jag undrar om ni har läkarsekreterarutbildning? Vårddokumentation eller liknande. Om inte, finns det någonstans i Linköping man kan läsa till detta?

RE: Läkarsekreterarutbildning
2010-02-24 08:34   mbw
Hej, Birgittaskolan har inte läkarsekreterarutbildning. Det är en eftergymnasial utbildning som man läser på Yrkeshögskolan eller Ky-utbildning. Jag bifogar text som jag hämtat på www.ams.se där står om utbildning till läkarsekreterare. Hälsningar MaiBritt Wahlquist SYV, Birgittaskolan Utbildning Ett flertal KY-utbildningar finns på olika platser i landet under benämningar som Sekreterare inom hälso- och sjukvård, Medicinsk dokumentation eller Vårdadministration. Utbildningarna omfattar 60 och 80 KY-poäng. För utbildningarna krävs grundläggande behörighet för högskolestudier och särskild behörighet. Vid Örebro universitet finns Medicinska sekreterarprogrammet som omfattar två årsstudier och ger utbildning för läkarsekreterare inom hälso- och sjukvård. Krav för antagning är grundläggande behörighet för högskolestudier. Läkarsekreterarutbildning finns även som ettårig påbyggnadsutbildning inom komvux på några platser i Sverige men övergår allt oftare till att bli KY-utbildningar. I Utbildningar.arbetsformedlingen.se kan du söka information om utbildningar.

Birgittaskolan
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information