Vilka poäng behöver/behövde man för att komma in på...? - Forum

2008-07-26 19:47   Vendela
Hejsan! Mitt namn är Vendela och jag ska börja i åttan till hösten (Hösten 08) Jag har tänkt mig att gå i omvårdnadsprogrammet (Vet att det är ett bra tag tills dit, men ä¨ndå), och jag undrar ifall det är någon som kan rekommendera en bra skola där man kan gå i, där det är lite mindre befolkning om man säger så. Ska dock vara inriktat mot akutvård, då jag vill bli ambulanssjuksköterska. Skulle vara väldigt tacksam ifall ni hade kunnat skriva antagningspoängen till dessa 4 gymnasier!: 1. Consensum vård och hälsogymnasium 2. Rättviks gymnasium 3. Doctus gymnasium 4. Berghusagymnasiet Tack på förhand! MVH Vendela, (:

RE: Vilka poäng behöver/behövde man för att komma in på...?
2009-03-29 23:57   emma ahl
hej jag börjar nian i höst...Och ja undrar vilken skola jag borde gå i...jag ska välja natur. hälst nära mariestad:P

RE: RE: Vilka poäng behöver/behövde man för att komma in på...?
2009-04-20 17:43   Linda
Hej Emma, Ett tips är att göra en sökning här på gymnasium.se. Jag gjorde det, valde mMriestad och natur som utbildningstyp så fick jag fram Vadsbogymnasiet. Om du gör samma sökning, så ser du att på högra sidan finns en ruta som heter snittbetyg. Om du trycker på denna kan du läsa gymnasielevernas recessioner. Lycka till!

RE: Vilka poäng behöver/behövde man för att komma in på...?
2009-10-11 11:27   Filip Axelsson
TILL VENDELA: Du har ganska långt kvar skulle jag vilja påpeka. Du får nog vänta till hösten i 9an och få reda på mer information av din studievägledare när de kommer och informerar när det är dags för gymnasieval. Du har i stort sett ett helt år kvar av högstadiet, och du kommer ha nationella prov i 9an och fokusera på att träna på detta istället för att fokusera på gymnasieval, ej dags än för valet till gymnasiet. www.skolverket.se -en bra sida för dig som vill prioritera skolan och vill få bra betyg på nationella. TILL EMMA AHL: Prata med din studievägledare! De kommer och informerar om de inte redan har gjort det så att säga. De har mycket vettigt att säga, så lyssna på dem!

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information