Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

jag har 170 påäng just nu. - Forum

2011-04-11 20:16   iren-cecilie

jag sökte till jb på samhäll/media men jag kom inte in. jag har 170 påeng för tillfället jag vetinte vad jag ska göra. hur jag ska kunna komma in någonstans. Så snälla hjälp mig jag börjar få panik. Jag vill så samhäll media men tror inte jag kommer in på det. Så snälla hur ska jag göra och hur ska jag veta att jag kommer in på något? snälla hjälp mig

mvh Iren-cecilie


RE: jag har 170 påäng just nu.
2011-04-27 11:25   Madeleine på Gymnasium.se

Hej Iren-Cecilie,
Numera finns fler möjligheter att läsa medieinriktade gymnasieprogram. Om du inte tror att du kommer in på Samhällsvetenskapliga programmet med inriktningen medier, information och kommunikation kan du även söka Teknikprogrammet med inriktning information och medieteknik eller Estetiska programmet inriktning Estetik och media. På många skolor har Estetiska programmet haft lägre intagningspoäng än de mer typiska studieinriktade programmen som exempelvis Samhällsvetenskapsprogrammet, även om det eventuellt kan ändras nu när programmet fått en ny inriktning i och med den nya reformen GY2011.

Hursomhelst tycker jag att du ska söka flera alternativ, och kommer du inte in på ditt förstahandsval så kanske du kommer in på andrahandsvalet som kan bli minst lika bra. Alla tre ovannämnda program är studieförberedande och du kan läsa vidare på högskola efter gymnasiet.

Jag håller tummarna att du kommer in på den utbildning du vill!

Vänliga hälsningar,


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information