Hjälp! Läsa upp betyg under sommaren - Forum

2008-06-06 15:14   Mamma
Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur man kan höja betyg från IG till G under sommaren? Ämnen är Ma B och Bi A. Sommarskola är ett alternativ men den skulle man ha ansökt om plats i mitten av maj. Finns privata alternativ? Alla svar tas tacksamt emot! /S

RE: Hjälp! Läsa upp betyg under sommaren
2008-06-25 13:46   lina
Hej Du kan kompletera genom att läsa de kurser du behöver på komvux. Om du redan läst kurserna men har IG eller för låga betyg, kan du testa att göra en prövning i dessa ämnen för att höja dina betyg och då få högre snittbetyg. Om komvux inte erbjuder några kurser över sommaren kan du göra prövning eller läsa upp kurser på distans. Det finns privata alternativ då du kan du bestämma själv när du börjar och hur lång tid det ska ta eftersom du läser på egen hand. Du kan läsa på detta sätt genom bland annat liber hermods. För mer info, gå till www.studentum.se (söktjänst för eftergymnasiala studier) och sök efter Liber Hermods. Under sök utbildning, välj kategorin "Studieförberedande" och utbildningstypen "Vuxenutbildning" och plats "distans" så får du fram deras kurser. Här har du en direktlänk: www.studentum.se/Liber_Hermods_AB__b3541.html Du kan också läsa mer om komplettering av betyg på www.komvuxutbildningar.se. Lycka till!

RE: Hjälp! Läsa upp betyg under sommaren
2009-02-12 16:31   vår och omsorg
Hej! Jag heter Mili och vill läsa under sommaren och läsa undersköterska utbildningen. Jag har många ämnen och några kvar inom undersköterska utbildningen som jag vill läsa.

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information