Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Betyg / Antagning - Forum

2010-06-16 19:15   m.h
Godkänd nivå (kan markeras med G–, G eller G+) fordrar att eleven ◘ deltar aktivt i samtalet ◘ uttalar sig utan alltför stor tveksamhet ◘ talar så att åhörarna kan uppfatta det som sägs och förstå vad talaren menar ◘ visar att hon lyssnat på den upplästa texten och förstått innehållet. 􀂞 VG Väl godkänd nivå (kan markeras med VG–, VG eller VG+) fordrar dessutom att ◘ eleven låter engagerad ◘ har argument för sin ståndpunkt ◘ drar slutsatser som har gott stöd i texten. 􀂞 MVG Mycket väl godkänd nivå (kan markeras med MVG– eller MVG) fordrar dessutom att ◘ eleven låter engagerad och trovärdig ◘ har goda argument för sitt ställningstagande och/eller diskuterar olika argument ◘ drar slutsatser med stöd i texten och egna kunskaper.

RE: Betyg / Antagning
2010-06-29 11:47   Ellen
Jag börjar gymnaset till hösten men hörde att betygen kommer att ändras till nästa år när jag går andra året. Hur kommer betygen se ut ? Vad måste man uppnå för varje betyg då? Kommer jag att bedömas med de nya eller gamla betygen? Tacksam för svar

RE: Betyg / Antagning
2010-09-24 09:22   S

får man sämre betyg så om man är blyg och inte vågar prata inför klassen?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information