2 snabba frågor om Bäckängsgymnasiet :) - Forum

2010-04-09 17:59   Aliciawrede
Hejjsan! Jag går snart ut nian i Göteborg då min mamma får för sig att flytta till Borås. Jag har redan sökt inom Göteborgsregionen men undrar ändå vad ni har för inriktningar på Samhällslinjen & om man på något sätt kan kombinera denna med musik? Tack på förhand, alicia.

RE: 2 snabba frågor om Bäckängsgymnasiet :)
2010-04-16 08:48   Bäckängsgymnasiet, studie-och yrkesvägledare
Hej Alicia! Vi har 5 olika profiler som tillhör de nationella inriktningarna. Våra profiler; Europa, Global Framtid och Samhällsvetenskap är utifrån inriktningen Samhällsvetenskap. Journalistik och författarskaps- profilen tillhör inriktningen Kultur och profilen European Language Studies den nationelaa inriktningen Språk. Du hittar mycket bra information om de olika profilerna på vår hemsida. Googla bara på Bäckängsgymnasiet. Du är också välkommen att höra av dig till mig eller rektorn för Samhällsvetenskapsprogrammet Lars Kyllergård, om du vill komma hit på besök eller om du har fler frågor. Lycka till med ditt val! Hälsningar Anneli Hellsten Studie- och yrkesvägledare, Bäckängsgymnasiet Tel: 033-357947 anneli.hellsten@boras.se

Bäckängsgymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information