Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Poäng för att komma in på resturang - Forum

2013-11-20 16:13   rebecka

Hejdär! Jag undrar vilken som är lägsta poäng för att komma in på restaurang och livsmedel nästa år. Tror du man kommer in om man har över 202 i poäng?


RE: Poäng för att komma in på resturang
2013-11-29 09:23   Lina Studie- och yrkesvägledare Almås

Hej! Jag kan inte säga vilket lägsta intag som det kommer att vara nästa läsår då antagningen inte varit ännu. Om du är behörig (har lägst betyg E i svenska, engelska, matemaik + 5 ytterligare ämnen) och har 202 poäng är det troligtvis inga som helst problem att komma in. Med 202 poäng hade du lugnt kommit in detta läsår. Är du inte behörig (saknar betyg i engelska eller matematik) erbjuder vi även IMPRO-platser på restaurang- och livsmedelsprogrammet. Om du vill veta mer om programmet eller skolan får du gärna kontakta mig via e-post lina.forsberg@boras.se eller telefon 0768-887797. Det kan även finnas möjlighet för dig att testa på programmet under en dag om du vill det. Lycka till! Lina Forsberg studie- och yrkesvägledare Almåsgymnasiet


Almåsgymnasiet
Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information