Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Vilket gymnasium - Forum

2011-08-23 19:22   camilla

Hej! Jag har precis börjat nian nu och börja kolla lite smått på gymnasium. Jag vill gå Naturvetenskap, inriktning natur.

Ciao =)


RE: Vilket gymnasium
2011-11-04 11:25   maja

Hej Camilla!

Vad bra att du redan vet vilket program du vill gå. Jag tror jag ska välja humanistiska programmet för jag är väldigt intresserad av språk men det står också mellan samhällsprogrammet. Jag är lite kluven.. Varför är du intresserad av natur?


RE: Vilket gymnasium
2011-11-07 17:13   camilla

Jag har alltid varit intereserad av skolan och haft det relativt lätt för mig, så en plugglinje som natur var ganska så självklart. Jag har även alltid velat bli läkare, så då är natur ända alternativet :) Även om jag inte får bra betyg nog för att kunna bli läkare så är ju natur ett så brett ämne, så jag kommer ju kunna söka nästan vad jag vill efter gymnasiet . Själv då? Varför Humanist eller samhäll?


RE: Vilket gymnasium
2011-11-11 13:35   maja

Ja om du vill bli läkare så är ju natur ett självklart val. Ja det har du rätt i.
Jag villl läsa hum eller sam för att jag tycker om språk och jag vill arbeta utomlands i framtiden. Jag tror jag vill arbeta med journalistik eller något liknade för jag tycker väldigt mycket om att skriva. :)


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information