Gör vår undersökning om gymnasievalet för chansen att vinna 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️

Vet inte vad jag ska välja? - Forum

2015-11-25 19:59   Amanda Christensson

Hej! Jag ska om ett år börja kolla vad jag vill gå, vad jag vill läsa och söka in till. Men jag har ett problem. Jag har absolut ingen aning och det börjar kännas lite stressigt. Jag har tre mål i mitt liv, om dessa tre mål sedan håller kvar efter gymnasiet är en bra fråga men ändå. 1. Jag vill lära mig nya språk 2. Träffa massa nya människor 3. Och jag vill resa mycket Jag vill välja något på gymnasiet som jag tycker är kul. Något som jag varje morgon känner att "detta är vad jag vill, det ska bli kul att gå dit och detta är något som jag längtar till". Men jag vill även läsa något som jag känner är användbart, skaffa mig en bra grund. Jag funderar lite på att läsa ekonomi, men som sagt så är det väldigt oklart just nu. Behöver lite råd och hjälp..


RE: Vet inte vad jag ska välja?
2016-03-14 20:22   Nellieramsell

Hej!! Jag är nu ett år senare i samma sits. Känner precis som du gjorde. Valde du ekonomi? Blev du nöjd med valet? du kommer säkert inte se detta men man kan ju alltid hoppas:))


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information