Val, val, val! - Forum

2007-06-18 19:33   Suck
Jaha, då börjar man nian till hösten, och gymnasievalet börjar nalkas. Jag är väldigt intresserad av naturvetenskap. Men däremot vet jag inte om jag kommer få upp mina poäng tillräckligt för att komma in på dne linjen. Har beräknat att om jag ligger i och förbättrar netygen så som mina lärare tror att jag kommer kunna uinder nian så kan jag skrapa ihop 280 poäng ungefär. Så jag vet inte om jag ska ta: Samhälle - En helt enkelt ganska neutral linje, med språk OSV. Men Inte tillräckligt med fysik, Kemi. Naturvetenskap - Ja, ni fattar, gott om fysik, kemi mm. Men kanske lite för mycket av det goda, om man säger så. Inte så förtjust i matematik. Dessutom vet jag inte om betygen kommer räcka. TIME-Gymnasiet, Karlskrona - Låter väldigt roligt. Väldigt självständigt arbete, och man får vara kreativ. Kärnämnena självklart obligatoriska (svenska 3 och Engelska 6-7 är ämnen jag absolut ändå hade velat ha, ska gå Engelska fullt ut). Dessutom Får man låna en bärbar dator, vilket gör arbetet ännu roligare. Men jag vet inte vad man behöver för betyg, och jag vet inte exakt vilka änmnen pom finns i linjen, eller vilka inriktningar. Som sagt, suck. TIME låter lovande, men om det inte är de ämnen jag helst vill ha, eller om jag inte kommer in? Lite hjälp på traven vore otroligt trevligt. Tack på förhand, och ursäkta för besväret som troligen tillkom när ni läste och besvarade detta mail.

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information