utbildning till mäklare - Forum

2008-02-23 02:36   mari
hej:) vilken linje ska man jag gå om jag vill bli mäklare ?

RE: utbildning till mäklare
2008-04-16 16:38   anna
Jag skulle gissa på att Ekonomiprogrammet (samhällsvetenskapsprogrammet med inrkiktning enkonomi) borde vara ett bra val om man vill bli mäklare, eftersom man läser mycket ekonomi och juridik när man pluggar till mäklare på högskolan sen.

RE: utbildning till mäklare
2008-04-21 00:54   Victor
Hej Det går att läsa "Fastighet och Finans" på KTH, det är en treårig universitets utbildning och leder till jobb som mäklare. Det krävs dock att man har tillräckliga kunskaper inom Ekonomi men även matte.

RE: utbildning till mäklare
2008-05-10 21:49   Erik
hej, fastighet och finans är INTE en mäklarutbildning, snarare en ekonomutbildning med större tekniskt kunnande. tänkbara jobb är bl.a. analytiker & förvaltare. utbildningen är en relativt stor satsning från kth på initiativ från bl.a. Stellan Lundström.

RE: utbildning till mäklare
2008-05-12 11:40   lina
vill du läsa till mäklare sen efter gymnasiet så finns Fastighetsmäklarprogrammet på flera orter i Sverige. Bland annat på högskolan i Gävle, Borås och Malmö. Gå till www.studentum.se och skriv in "mäklare" i fritextsökfältet, så får du upp dom utbildningar som finns att gå om du vill bli mäklare! Lycka till!

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information