Tja - Forum

2006-12-15 19:58   Mattias
Tja.. Jag har svårt o välja program. Det står mellan NV o SP. Krav: Jag gillar inte fysik tyvärr.. och det ska inte var så svår matte.. Vill inte plugga så jätte mkt. vill ha bred linje. men vill typ bli läkare,veterinär eller typ kock kanske. älskar djur. snälla kom med tips! // mattias

Ang: Tja
2006-12-16 14:51   Svar
SP låter mer för din del... om du varken gillar matte eller fysik så är inte Natur något för dig...

Ang: Tja
2007-02-07 20:20   Tim
Om du inte har lust att plugga så kommer du aldrig att kunna bli läkare eller veterinär, man måste ha ALLA MVG för att komma in på de högskolorna. Om man vill bli kock så skulle iaf jag sattsa på ett Hotell och resturang program.

Ang: Tja
2007-03-27 20:04   Tja
Om du inte gillar att plugga ska du inte bli läkare elr något sådant. Man måste dels ha alla MVG och man måste plugga i flera år efter gymnasiet...

Ang: Tja
2007-04-29 11:23   Karro
Hej, vill du inte plugga mycket ska du inte gå på NV eller SP, det är as mycket plugg där. Gå på ett naturbruksgymnasium kanske? där får du en bred utbildning plus att det är kul att gå i skolan men en massa djur =) På ett natyrbruks gymnasium väljer man sj pm man vill plugga NV eller inte, matten är lätt och man pluggar lagom mycket. Jag går på hundlinjen, ska plugga vidare efter gymnasiet och höja min behörighet (altså plugga upp mig i vissa ämnen som jag inte hinner med nu) sen ska jag gå en ny utbildning. Ps. det är as svårt att bli veterinär, men har du det som mål kommer du säkert klara det. Jag har som mål att komma in på Flyinge, och jag pluggar gärnet nu!! =) Lycka till!

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information