RE: RE: RE: Vilken linje? - Forum

2009-08-18 10:53   Bettina
Hejsan Amanda! Jag kan tyvärr inte säga att jag känner till något gymnasieprogram som är specialutformat för flygvärdinnor. Dock är jag ganska säker på att en utbildning inom "Service / Event och Turism" skulle vara väldigt bra att ha när du sedan studerar vidare efter gymnasiet. Jag vet att språk är väldigt eftertraktat när det kommer till flygvärdinnor, ju fler språk dessto bättre! Och det verkar onekligen som det här ligger i ditt intresse :) Jag skulle leta efter en utbildning inom turism som innehåller mycket språk och gärna -praktik-! Om du går en linje där det finns mycket praktik kanske du kan sakta men säkert få erfarenhet av att jobba inom flyg- och turismbranschen. Du behöver kanske inte nödvändigtvis flytta till Stockholm, men att gå en utbildning i närheten av en flygplats kanske vore att rekommendera. Närmare till praktiken :) På Studentum.se kan man när man söker på "flygvärdinna" få fram den här utbildningen: www.studentum.se/Reseledarkurs_50504.htm Där står det lite om behörighet och ansökan till utbildningen. Du kanske kan skriva en intresseanmälan till dem och fråga vad de skulle rekommendera för gymnasieskola/utbildning? Lycka till! Du ska se att så länge du vill det så ska du verkligen lyckas med ditt mål :)

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information