Läsa sista året av gymnasiet på distans - Forum

2008-06-25 17:55   Kaktus
Hejsan! Jag har precis gått ut andra året på gymnasiet och jag undrar om det skulle vara möjligt att läsa det sista året på distans och enbart komma in för prov, osv.

RE: Läsa sista året av gymnasiet på distans
2008-09-08 17:38   Kristina
exakt så vill jag också göra, läsa sista året hemmifrån. Har du pratat med någon som kunde ge dig ett bra svar?

RE: Läsa sista året av gymnasiet på distans
2008-09-09 09:48   Sussi
Jag vet att det finns någon skola som har alla sina kurser på distans, men om det är något för er, om ni kan läsa på det sättet, får ni kanske höra med syo på er skola om... tror den skolan finns i torsby...

RE: Läsa sista året av gymnasiet på distans
2008-11-03 10:25   Distans
Mitt tips är att prata med Studie och yrkesvägledaren och hör vilka möjligheter som finns, det beror på vilken skola du går på. På vissa skolor finns det möjlighet att läsa på distans men inte på alla skolor.

RE: Läsa sista året av gymnasiet på distans
2009-01-08 10:51   K.
Hej! Jag går estet linjen bild och form. Jag har velat jobba distans väldigt länge men lärarna säger att det inte går med praktiska ämnen, men jag har själv försökt och tycker att det går jätte bra. Finns det någon skola i hela Sverige där man kan jobba distansundervisning i bild och form? Tacksam för svar!

RE: Läsa sista året av gymnasiet på distans
2009-01-11 18:24   Kaktus
Hejsan! Tänkte bara säga att jag har löst det. Jag läser alla kurser på distans från skolan. Däremot måste jag göra praktik på ett företag tre dagar i veckan för att få in de praktiska kurserna. Men jag behöver inte vara på skolan någonting alls i alla fall. Väldigt bra tycker jag. Det fungerar om man kan hålla ordning på allting och om lärarna vill anstränga sig och verkligen vill hjälpa till. Eftersom de får en stor del i det hela också. Jag har mejlkontakt med min mentor nu och sköter så gott som allting via mejl. När vi träffas för att diskutera saker så träffas vi oftast på något fik eller så. Så i mitt fall har det fungerat väldigt bar nu. :)

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information