Laptop till gymnasiet, eller inte? - Forum

2014-05-29 11:45   Adam S

Hej! Om bara ett par veckor slutar jag nian och vinkar hejdå till grundskolan. Jag ser fram emot gymnasiet för att det kommer bli så kul! Någonting jag funderar över inför gymnasiet är om jag ska köpa en laptop för pengarna jag får av mitt sommarjobb i sommar. En liten, enkel laptop som jag kan använda för mina studier. Jag funderar på en Chromebook. Men det jag undrar är om det är värt det? Kommer jag ha stor användning för den eller kommer den vara en distraktion under skoltid? Jag har sökt in på en kommunalgymnasieskola där jag har valt Naturvetenskapsprogrammet, naturvetenskap. På det gymnasiet kommer eleverna inte bli tilldelade en laptop som på andra skolor. Är det då värt för mig att köpa en laptop? MVH Adam


RE: Laptop till gymnasiet, eller inte?
2014-06-16 11:59   Siri

Om inte skolan ger ut datorer kan de heller inte kräva att ni ska ha några. Därför kommer du nog inte ha så stor nytta av en dator under skoltid. Har du tillgång till dator hemma? Om du inte har det tycker jag det kan vara värt att köpa en eftersom det underlättar vid läxor och andra uppgifter. Tycker inte du ska satsa på en Chromebook dock, även om det givetvis funkar.


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information