KSG, en skola med personlighet - Forum

2013-11-24 16:46   A

Hej! Jag går på Kungstensgymnasiet (KSG) och det är en skola som jag verkligen trivs i. Det är en liten skola med cirka 300 elever vilket har bidragit till en oerhört bra stämning mellan elever och lärare. Jag har under de år jag gått på KSG känt en stor trivsel och gemenskap. Det är studiemotiverat och det blir intressanta debatter och diskussioner på lektionerna. Något jag upplever på skolan är att man kan vara sig själv och jag har iallafall blivit mer öppen och vågar ta för mig mer än vad jag gjorde i grundskolan. Att man kan prata och skämta med lärarna i korridoren och sedan koncentrera sig på lektionen är skön känsla och att lärarna känner eleverna mer än våra namn och provresultat. Eleverna får vara med och påverka skolan så som möten med lärare, matmöte och enkäter för att ändra de saker som kan förbättras. Jag kommer aldrig ångra att jag valde KSG och jag vill därför rekommendera 9:or att komma på vårt öppet hus 2 december. Då får ni chansen att känna av stämningen och det var den som avgjorde mitt val till gymnasiet.


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information