Kom inte in på frisör.. - Forum

2012-06-14 09:48   Hanna
Hjälp! Jag kom inte in på frisörskolan som jag verkligen vill göra. Det var så höga intagningspoäng och mina betyg räckte inte till.. Jag vill inte gå något annat program för det är frisör jag vill bli. Nu undrar jag vad jag ska göra, har hört att man kan gå något förberedande program men fattar inte hur det fungerar.. någon som kan förklara och hjälpa mig??

RE: Kom inte in på frisör..
2012-06-20 09:41   Sanna på Gymnasium.se

Hej!

Det låter som ett programinriktat individuellt val (PRIV) skulle kunna passa dig. Det är för elever som behöver skaffa behörighet till ett specifikt yrkesförberedande gymnasieprogram. Programinriktat individuellt val är ett program på ett år med målet att erbjuder dig övergång till ett yrkesprogram så snart du är behörig. Detta kan ske innan ditt utbildningsår på Introduktionsprogrammet är slutfört. För att få börja Programinriktat individuellt val måste du vara godkänd i årskurs 9 engelska, matematik och svenska samt i tre eller fyra andra ämnen.

Lycka till med ditt val.

Hälsningar, Sanna på Gymnasium.se


RE: Kom inte in på frisör..
2012-06-28 11:25   Hanna

Tack för ditt svar! Nu vet jag hur jag ska göra. Det låter jättebra! Var rädd för att jag var tvungen att välja något annat program... Tack!!' /Hanna


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information