Juridik eller IT? - Forum

2016-12-18 20:25   MP

Hej! Jag kan inte bestämma om jag ska gå läsa juridik eller it på gymnasiet, har funderat ganska länge men kommer inte på vad jag vill gå. Vad finns de för nackdelar och fördelar med båda? Vad tycker ni?


RE: Juridik eller IT?
2016-12-19 15:44   Anders Götsén

Hej,

Det är många som tycker att det kan vara klurigt att välja mellan de olika programmen som finns på gymnasieskolan. Angående din fråga om vad det finns för fördelar respektive nackdelar med de två alternativ som du nämner är det väldigt svårt ge ett generellt svar på den frågan. De olika programmen är olika intressanta för olika personer gällande personlighet, tankar kring framtida arbete, vilken skola programmen finns på och flera andra saker.

På hemsidan finns det däremot en sida som du kan kolla upp som har samlat ett par tankar och tips som man kan kolla på i samband med valet till gymnasiet: http://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/infor-gymnasievalet-2309

Titta gärna på de tips som finns där och annars kan det vara en tanke att prata med studie- och yrkesvägledare eller att återkomma den 4/1 då vår chat öppnar igen för att kunna diskutera din situation då.

God jul och gott nytt år // Anders, SYV


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information