Hur är det med kompisar i gymnasiet? - Forum

2015-05-19 20:03   Cheezeburger

Tjena! Är det någon som har synpunkter hur det är med kompisar i gymnasiet? Just nu så går jag i högstadiet och jag har snart inga vänner kvar, jag har knappt något gemensamt med någon längre. Jag har till och med blivit lite deppig ibland när jag tänker på hur ensamt jag har det i skolan, alla gånger man varit ensam på lunchen eller varit rastlös mellan lektionerna. Hur är det i gymnasiet? Rent spontant borde det vara lättare eftersom man går i ett speciellt område där man ganska enkelt borde hitta likasinnade, men är det verkligen så? Jag kommer antagligen inte ha med mig någon från grundskolan eftersom jag vill börja på en opopulär linje i en annan kommun. Men det kanske är bättre? Hamna i en ny miljö? Berätta era erfarenheter både ris och ros! //Cheezeburger


RE: Hur är det med kompisar i gymnasiet?
2015-05-26 08:53   Emma
Hej!

Jag tycker absolut att det blir bättre med kompisar i gymnasiet. Jag fick helt nya kompisar, och alla jag umgås med idag (är 21 nu) är personer jag lärde känna i gymnasiet. Dels är det som du säger att man kanske har gemensamma intressen för man läser samma program, men också kommer man från lite mer olika ställen, så att man har lite olika bakgrund och det blir då mer intressant att lära känna varann. Plus att de flesta är nyfikna och vill lära känna nya kompisar.
Hoppas du kommer uppleva samma sak! =)

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information