Hudterapeut - Forum

2007-11-15 09:19   Ego
Hej, min dotter vill studera till hudterapeut. Finns det någon gymnaiseutbildning för detta i Sthlm, vilken skola?

Ang: Hudterapeut
2007-12-19 14:04   Hudterapeuten
Hej! Att arbeta som Hudterapeut är mycket stimulerande, då man både hjälper människor med diverse hudproblem, men samtidigt jobbar med avslappnande och skönhets behandlingar. Tyvärr finns det inga gymnasieutbildningar, och oftast behövs det gymnasiekompetens. Tex Landskrona har en CSN berättigad utbildning som är eftergymnasial. Jag själv har gått på Gilda skolan i Malmö, men den finns även i Göteborg och Stockholm. Skolan är privat, alltså kostar den, samt att man inte får någon ersättning. kolla på www.gilda.se. Hör med någon studievägledare eller SYO konsulent så fort som möjligt, för innan fanns det en summa pengar som är uträknad till varje person i Sverige till skolgång i gymnasiet. Fanns för ca 8 år sedan, fick jag reda på. Så om hon kanske kan få de pengarna till hjälp på en privat skola istället för gymnasiet. Nackdelen är att hon inte läser fler grundämnen. Annars är kanske ett alternativ att komma in på frisör gymnasiet. Det är det som är mest likt, och där vet jag att man lär sig lite om huden och make-up, och det är ju också ett hantverk som har med människor och service att göra. En bra grund som kan ge en liten försmak på vad yrkt handlar om. Hoppas att detta hjälper Ert sökande lite, och lycka till!!

Ang: Hudterapeut
2008-01-03 16:41   Linnea
Hej, jag hoppas att "Hudterapeuten" ser detta.. Jag vill läsa till hudterapeut på Gilda skolan, är väldigt intresserad och skulle gärna vilja höra vad du tycker om utbildningen/skolan, hur längesen var det du gick där? Svara mycket gärna

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information