Hjälp mej - Forum

2008-01-26 10:26   Marre
Hejsan! Jag undrar om det finns någon linje som är speciellt inriktat mot graviditet. Jag finner allt med fosterna och hur allt detta fungerar väldigt intressant. Så jag undrar vilket program jag skulle välja om jag vill gå sånt och är poängingatgningen hög? Ha det bra! MVH Marre

RE: Hjälp mej
2008-07-26 20:41   Vendela
Hejsan! Såg dig i forumet, och du undrade om det fanns någon linje som är inriktat speciellt mot graviditet... Tänkte att det gfinns ju såklat bland omvårdnadsprogrammet (OP), och kanske skule finnas på någon av dessa gymnasier? 1. Consensum vård och hälsogymnasium 2. Rättviks gymnasium 3. Doctus gymnasium 4. Berghusagymnasiet Vet dock nt poängen, men det lär väl vara rellativt hög. Mvh Vendela

RE: Hjälp mej
2008-09-09 09:54   Sussi
Då tror jag att kurser inom biologi skulle vara något, antingen naturvetenskapliga eller omvårdnad skulle nog passa, omvårdnad för att man där nog kan få tillfälle att läsa om graviditet och sånt på de egna valda kurserna... natur för att det ingår en del biologi, bland annat... kanske du ska kolla upp om det finns någon specifik inriktning på det du är intresserad av? Omvårdnad kan ha lite skilda inriktningar på olika skolor...

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information