gymnasium problem - Forum

2006-11-30 22:03   viktoria
hejj! Jag har svårt att bestämma mig för vart jag ska gå.. man väljer gymnasium i februari men jag har ingen aning om vart jag vill gå. först tänkte jag gå hotell-restaurang för dte verkade kul men sen började mina kompisar övertala mig att inte ta de för att dem flesta som går den utbildningen blir typ bara servitriser och även om jag skulle gå den linjen så vte jag inte vad jag skulle välja för inriktning.. när jag hade passerat hotel-restaurang stadiet så tänkte jag gå idrotts gymnasium eftersom att jag spelar handboll, men jag är inte med i bästa laget. men det spelar ändå ingen roll, men jag är ändå inte säker om jag skall gå handbollsgymnasium eller bara vanlig samhälls linje. egentligen så orkar jag inte plugga men för att bli nått bra så måste man ju det =/ .. men om jag nu ska gå samhäll så skulle jag vilja gå internationelt eller inriktning språk. Helst skulle jag vilja gå på typ IHGR eller IT collage of sweden men jag är inte säker på att jag kommer klara av att ha alla lektioner på engelska men jag vill så gärna till USA när jag blir äldre och så skulle jag vilja plugga utomlands.. om någon utav er skulle vilja och orka svara på mitt inte så stora problem för er men för mig ;P så skulle jag bli glag =D för jag behöver råd av många för att bestämma mig. det finns ju trottsallt många bra gymnasium att välja bland. tack =)

Ang: gymnasium problem
2006-12-02 20:00   Emma
mitt tips är att du går på öppethus på skolorna. Jag ska gå på både init och ihgr för att se hur det känns. Init har öppethus torsdag 7 dec mellan 17-20. sen har dom två gånger till framöver tror jag. Ihgr har någongång i januari. (mer info finns på www.initcollege.se och www.ihgr.se ) Det är nog inte så svårt som du tror med lektioner på engelska. matten kan vara lite knepigt kanske, men annars så tror jag att det är rätt lugnt. Dom flesta förstår engelska väldigt bra. annars så finns det samhälle med inriktning europa och världen på Ingrid Segerstedt, om du hellre vill gå en internationell inriktning. hoppas det löser sig!

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information