Gymnasium hjälp - Forum

2007-05-05 10:18   Anonym
Jag har ett krisaktigt problem jag orkar verkligen inte med att gå kvar här nere i södra sverige utan vill börja i mellersta delen jag undrar om man på något sätt kan få hjälp att kunna studera i en annan kommun eller åtminstone resten av ens ämnen på distans jag har endast 3:e året kvar men jag tycker det är ohygligt jobbigt. Jag vet också vart jag vill studera m.m men jag har vetenskapen om att jag inte får mitt skoltillägg av csn om jag flyttar plus att jag inte har någonstans att bo där jag vet allvarligt inte hur jag ska göra... finns risk att jag hoppas av naturvetenskapliga programmet med bara sista året kvar bara på grund av att jag är fast satt på en plats i södra sverige och klarar mig inte att vara utan studier i en viss kommun dem har inriktningar som jag extremt gärna vill gå och jag funderar på om det på något sätt kan gå och göra en överrenskommelse att få studera dem kurserna jag inte har kunnat studera i årkurs 2 som jag borde ha gjort i så fall... Som sagt detta kan förstöra hela mitt liv :'( Funderar på att söka bidrag och flytta upp dit ändå. Tack på förhand...

Ang: Gymnasium hjälp
2007-11-13 14:51   Moi
Stå ut.

Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information