FLYGGYMNASIET - Sök nu! - Forum

2010-05-12 13:05   Johan Strandberg
Hej, Går du i ettan på gymnasiet och är intresserad av flyggymnasierna i Arvidsjaur och Västerås så har du chansen nu. Det kommer nämligen att bli en extra testomgång den 14 Juni. Dessa tester är inför höstens start. Skriv om du är intresserad så hjälper jag dig att ansöka! Hälsn, Johan

RE: FLYGGYMNASIET - Sök nu!
2010-06-18 17:24   Kalmar
Hej Min son är mycket intresserad av flyggymnasiet, men börjar ettan i höst. Vad bör han tänka på inför sina gymnasiestudier? Han ska "bara" läsa media men är med i Young Pilots Kalmar och är med och flyger mycket samt är bisittare på brandflyget m.m. Han har slutbetyg från nian med 260 poäng..... Tack för all hjälp vi kan få. Hälsningar Hillevi och Kevin hillevi_hansson@yahoo.se

RE: FLYGGYMNASIET - Sök nu!
2010-11-23 12:07   Rebecca Martinez Ahlbin

Hej mitt namn är Rebecca Martinez Ahlbin. Jag går första året på samhällsvetenskap i Ängelholm. Jag vill utbilda mig till pilot och fick informationen av min syo att jag skulle söka in på samhälle, och där går jag nu men sen var jag inne och titta på nätet och hitta flyg gymnasiet i Arvidsjaur och jag skulle jätte gärna vilja gå på den skolan och behöver hjälp med hur jag ansöker och vad kraven är. Tacksam för svar snarast.

Mvh Rebecca Martinez Ahlbin


RE: FLYGGYMNASIET - Sök nu!
2010-11-24 07:54   Johan Strandberg

Är inte säker på att de kommer ta in fler.. Var själv på testerna i somras och då ryktades det om det.
Men hör med din syv på gymnasiet!


RE: FLYGGYMNASIET - Sök nu!
2013-11-06 18:16   edwin

HEJ! mitt namn är edwin och min största önska är att bli plot. Jag går just nu i 9an. men sen när jag ska välja gymnasium så vill ja välja nått inom flyg, vart ska jag vända mig då?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information