"Lärarna på Kunskapsgymnasiet Göteborg är jättebra!"

Kunskapsgymnasiet Göteborg

Divider

Elev på Kunskapsgymnasiet GöteborgTatjana är 17år gammal och går årskurs 2 på Ekonomiprogrammet på Kunskapsgymnasiet Göteborg. I det här reportaget berättar hon om sitt gymnasieval, vad hon har lärt sig på Ekonomiprogrammet och om hur hon trivs på Kunskapsgymnasiet.

Varför valde du att läsa Ekonomiprogrammet på Kunskapsgymnasiet?

- Jag var först intresserad av samhällsprogrammet, men insåg sen att jag ville lära mig mer om ekonomi. Därför blev det inte samhällsprogrammet som jag hade tänkt från början. Ekonomiprogrammet är ett val jag inte har ångrat.

Vad läser ni i utbildningen och hur arbetar ni?

- Jag har fått lära mig mycket om Företagsekonomi och Privatjuridik i min utbildning. Det är intressant och bra att få reda på vilka rättigheter man har i olika sammanhang och det är bra att lära sig nya saker.

Hur är det att gå på Kunskapsgymnasiet Göteborg?

- Det är bra stämning på skolan och eftersom det är en liten skola så vet man vilka alla är. Det känns tryggt, tycker jag.

Vad har du för planer efter studenten?

- Jag vill börja studera direkt efter gymnasiet och bli civilekonom. Det bestämde jag mig för här på Kunskapsgymnasiet och det är nog det bästa beslut jag har tagit. Jag rekommenderar alla att planera och ta ansvar för sina studier.

Varför skulle du rekommendera skolan till andra elever?

- Jag tycker att lärarna på skolan är jättebra! Kunskapsgymnasiet är en mysig skola och jag trivs verkligen bra med både kompisar och lärare. Lärarna tar hänsyn och vi kan planera tillsammans, vilket är bra så att det inte blir för mycket prov på en gång.