i Gävle
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Välkommen till NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle!

NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle startade hösten 2018 för att möta det stora behovet av moderna och viktiga utbildningar inom tech, science och IT. Har du höga ambitioner, en vilja att lära dig mer och målet är att studera vidare på högskola eller universitet? Då är detta skolan för dig! Du har goda möjligheter att påverka och ta dina idéer till vårt makerspace och sciencelab. Vårt makerspace är en plats där du får chansen att utveckla din problemlösningsförmåga med hjälp av 3D-skrivare, VR, microdatorer och mycket annat. Hos oss får du även möjlighet att certifiera dig i programmering, server-, nätverk- och säkerhetsteknik med Microsoft. Att certifiera sig är ett frivilligt komplement som blivit mycket populärt, eftersom det öppnar många dörrar inför arbetslivet och kan hjälpa dig som elev att sticka ut på arbetsmarknaden!

Läget och lokalerna

Perfekt läge mitt emot Gävle Centralstation i helt nyrenoverade lokaler. Godast tänkbara kommunikationer och promenadavstånd till all service i centrum.

Möjligheterna

På NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle har du stora möjligheter att påverka och delta i elev- och skolaktiviteter. Tillsammans skapar vi en bra skola!

Esport

Vill du kombinera studier på hög nivå med esport? Vi har en valbar esportsprofil på våra utbildningar. Där får du lära dig allt från esportsträning till ledarskap, taktik och juridik.

Är du intresserad och vill veta mer om NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle

Huvudman

NTI Gymnasiet Macro AB

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

18 gymnasieskolor

Reportage

NTI Gymnasiet var rätt val för Thor

NTI Gymnasiet

Thor Sone pluggade Teknikprogrammet på NTI Gymnasiet och jobbar idag som utvecklare på företaget Vobling. I den här intervjun berättar Thor hur det var att studera på NTI Gymnasiet och delar med sig av tips inför gymnasievalet.

Vill du få påminnelser inför öppet hus och annan relevant information om NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle? Fyll i din uppgifter nedan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Andel med examen inom 3 år 63,0 80,3 2020/21
Antagningspoäng medel 233,4 2023
Lägsta antagningspoäng 162,5 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan