i Lekeberg
Vill du veta mer?

Om skolan

Lekebergs Gymnasieskola

Vid Lekebergs gymnasieskola finns enbart ett introduktions program. Lekebergs gymnasieskola har alltså ett introduktionsprogram med tre inriktningar:

• Programinriktat val
  • Individuellt alternativ
  • Yrkesintroduktion

Det programinriktade valet är liknande ett yrkesprogram och ett högskoleförberedande program med mycket praktik och språk för elever med vissa godkända betyg. Yrkesintroduktions valet riktar sig på ungdomar som saknar godkända betyg och vill gå en yrkesintroduktion och vill ha behörighet till ett yrkesprogram. Sedan finns det individuella alternativet som är utformat efter elever som som saknar behörighet till ett yrkesprogram.

Syftet med utbildningen är att eleven ska nå behörighet för att komma in på ett nationellt program. Undervisning, praktik och andra aktiviteter anpassas på ett sätt som hjälper eleven vidare till studier eller arbete.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Lekebergs Gymnasieskola

Huvudman

LEKEBERGS KOMMUN

Kommunal gymnasieskola

1 gymnasieskola

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Lekeberg

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2023/24

Lekebergs Gymnasieskola 9,4

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan