i Gullspång
Vill du veta mer?

Om skolan

Välkommen till Gymnasieutbildning i Gullspång

Gymnasieutbildningen i Gullspång är för dig som vill läsa upp betyg på grundskolenivå eller gymnasienivå. Skolan erbjuder Introduktionsprogrammet Språkintroduktion (IM) som är avsett för dig som inte har godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk från grundskolan.

Syftet med utbildningen är att förbereda eleverna för fortsatta studier, exempelvis på ett nationellt gymnasieprogram, eller för yrkeslivet. Du kommer under utbildningen att få lära dig hur det svenska samhället fungerar och kunna att jobba på personlig utveckling.

Studera på gymnasiet i egen takt

På Introduktionsprogrammet Språkintroduktion studerar du i en liten grupp och i din egen takt. En individuell studieplan görs för varje elev så att studier och praktik kan anpassas till just dig.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Gymnasieutbildning i Gullspång

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Gullspång

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2020/21

Gymnasieutbildning i Gullspång 4,3

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan