Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

i Nacka (+ 1 orter)
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Välkommen till Ebba Brahe Gymnasium

Ebba Brahe Gymnasium erbjuder dig förstklassig undervisning. Skolan passar dig med hög akademisk ambition som har blicken fäst på vidare universitetsstudier.

Vår internationella Advisory Board ger dig ett brett kontaktnät. Här får du möjlighet till utbyten och projekt. Bland annat genom North Europe Schools’ Symposium och samarbeten med flera skolor i Europa.

Vi vill att du ska lyckas

På Ebba Brahe Gymnasium är stämningen familjär. Du ska trivas och ha en bra relation till dina klasskamrater och lärare.Våra lärare har hög kompetens inom sina ämnesområden och ett stort engagemang för dig som elev. De finns tillgängliga om du vill ha utmaningar, har frågor eller vill komma på våra uppskattade ämneshandledningar. På skolan råder självklart studiero under våra lektioner.

Hos oss driver du UF-företag inom samtliga program. Genom att driva ett UF-företag får du arbeta praktiskt med både redovisning och marknadsföring för att utveckla entreprenören i dig.

Ljusa fina lokaler på Kvarnholmen

Skolan har ljusa fina klassrum, matsal och kafé, bibliotek, laboratoriesal och stor nybyggd idrottshall. Hos oss håller lunchmaten väldigt hög kvalitet och tillagas av egna kockar med fokus på ekologiska råvaror.

Ebba Brahe Gymnasium ligger på Kvarnholmen i Nacka. Man tar sig lätt till Kvarnholmen med buss 402 som går mellan Slussen och Nacka Forum var tionde minut. Turen tar cirka 10 minuter från Slussen och knappt 5 minuter från Nacka Forum. Det går också bra att ta sig till Kvarnholmen via pendelbåt från Nybrokajen eller Lidingö/Dalénum.

Våra program

Ebba Brahe Gymnasium erbjuder följande program:

• Naturvetenskapsprogrammet med inriktning naturvetenskap
  • Ekonomiprogrammet med inriktning ekonomi
  • Ekonomiprogrammet med inriktning juridik
  • Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning samhällsvetenskap

Är du intresserad och vill veta mer om Ebba Brahe Gymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Ebba Brahe Gymnasium

Varför välja Ebba Brahe Gymnasium?

Bra schema

Hög lärartäthet

Skolmat med egen kock/närodlat

Huvudman

Ebba Braheskolan AB

Fristående gymnasieskola

1 gymnasieskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Ebba Brahe Gymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Kvarnholmsvägen 89