Yrken efter VVS- och fastighetsprogrammet

Vad kan man bli efter VVS- och fastighetsprogrammet på gymnasiet?

VVS- och fastighetsprogrammet är ett yrkesprogram som gör dig förberedd att börja jobba direkt efter din gymnasieexamen. Programmet passar dig som vill installation, underhåll och service av system och energitekniska anläggningar i fastigheter. Från hösten 2023 ger programmet även högskolebehörighet vilket innebär att du kan studera vidare på universitet, högskola eller yrkeshögskola. Här får du tips på yrken som kan vara passande efter att ha läst VVS- och fastighetsprogrammet!

Tips på yrken efter VVS- och fastighetsprogrammet:

Läs mer om VVS- och fastighetsprogrammet och hitta skolor som erbjuder utbildningen

VVS-Branschens Yrkesnämnd är en samarbetsorganisation mellan arbetsgivarna och arbetstagarna. Vi arbetar med utbildning och certifiering inom VVS-branschen. Kolla in vår Instagram eller hemsida!

Yrkesguidens startsida

Annonser