Läs gymnasiet på Gotland

Gymnasium på Gotland

Vill du läsa gymnasiet på Gotland finns många olika gymnasieskolor att välja bland. De flesta gymnasieskolorna på Gotland ligger i Visby, men du kan även läsa på den mindre orten Klintehamn på Gotlands västkust, söder om Visby.
Visar 1-20 av 33 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
  • = Riksintag
Visar 1-20 av 33 träffar

Läs gymnasiet på Gotland

Läs Gymnasiet på Gotland!

Väljer du att gå gymnasiet på Gotland finns mycket att hitta på även utanför skoltid. Ön har hela 92 medeltida kyrkor som lockar många, och det finns en mängd äventyrs- och kulturaktiviteter på pågår under hela året.

Sevärdheter och aktiviteter på Gotland

Sommartid ökar utbudet av aktiviteter, evenemang och restauranger lavinartat i samband med att besökare strömmar in från hela landet – Gotland är ett av Sveriges allra populäraste resmål. Ön är mest känd för sina raukar, vackra stränder och den charmiga säregna dialekten. Öns enda stad, Visby, är världsarvsförklarad och har närmare 23 000 invånare.

Gotland är inte bara en ö i Östersjön, utan utgör tillsammans med öar som Fårö, Karlsöarna, Gotska Sandön och Östergarnsholm även ett landskap, ett län, en kommun och ett stift.

Gymnasieantagningen på Gotland

Gymnasie- o vuxenutbildningsförvaltningen