På LBS Varberg fann Louise motivation att plugga igen

LBS Kreativa Gymnasiet Varberg

Louise LBS varberg

Louise, 18 år pluggar musikproduktion på LBS Varberg. Hon valde utbildningen på grund av sitt stora musikintresse.

Louise hade sedan innan hört mycket gott om LBS Varberg och alltid haft intresse för musik.

– Jag var ärligt lite skoltrött på slutet av högstadiet så jag valde en linje där jag iallafall fick hålla på med något jag verkligen tycker om, berättar hon.

Utbildningen är väldigt lärorik, och man får lära sig att spela ett instrument, olika teorier och producera musik med hjälp av datorn.

– Innan man började så förväntade man sig mest att man skulle spela lite instrument och bara göra massa låtar men man har lärt sig så mycket mer än vad man trodde man skulle göra. Jag har en riktigt go klass också som bidrar.

Varför ska man söka till LBS Varberg?

– Det är en skola som inte är för stor, det är en bra gemenskap mellan alla, det är fina lokaler och väldigt bra lärare.

Gemenskapen på skolan är något av det bästa.

– Jag tycker det är en riktigt bra gemenskap på skolan. Det beror antagligen på att skolan inte är så stor. Man har verkligen haft kontakt med nästintill alla, något jag verkligen uppskattar, berättar hon.

Vad vill du göra efter studenten?

– Min plan just nu är att jobba och spara massa pengar. Senare är planen att börja plugga på högskola. Jag har dock inte bestämt än vad jag ska plugga till men jag har en hel del idéer.

Vad ska man tänka på när man väljer gymnasium?

– Ett tips är att välja något man tycker är intressant så man känner sig motiverad när man går till skolan och ser framåt emot att lära sig nya grejer.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Varberg

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Varberg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.