"Tänk på nuet istället för framtiden"

LBS Kreativa Gymnasiet Jönköping

Som elev på grafisk design får Agnes lära sig att bemästra olika tekniker i Adobe-paketet: Photoshop, Illustrator och InDesign. Eleverna får även lära sig idéer och hur man skapar något till ett färdigt projekt.

- I år ska vi ha en utställning med kreativa projekt. Annars har vi gjort ett mini-gymnasiearbete och LBS Music & Media Awards (LBS MAMA) har varit roligt, berättar hon.

Anges hade varit på flera öppna hus men när hon besökte LBS Jönköping tyckte hon att det kändes helt rätt.

- Det kändes tryggt, hemtrevligt och väldigt kreativt, säger hon.

Agnes beskriver en dag på LBS som fylld med roliga och intressanta lektioner. Hon är glad att få hänga och lära sig med sina klasskompisar.

- Mina kompisar har samma intressen som mig, de bästa kompisarna jag haft i hela mitt liv, säger hon.

Agnes bästa tips inför gymnasievalet:

• Gå något som du är intresserad av hellre än något dina föräldrar eller vänner vill att du ska gå.
  • Tänk på nuet istället för framtiden.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Jönköping

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Jönköping.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.