"Jag ville gå på en skola som kunde utveckla mig som fotbollsspelare"

Grillska gymnasium Örebro

Michaela

Michaela går tredje året på Elitfotboll och läser Ekonomiprogrammet. Hon flyttade från Hudiksvall för att gå på Grillska Elitfotboll och hon känner att det var helt rätt val för henne.

Varför valde du ditt program?

- Ända sedan i början på högstadiet har jag varit inställd på att gå på en skola som kunde utveckla mig som fotbollsspelare. När det sedan var dags att söka gymnasium i nian hade jag många skolor att välja fritt mellan, men valet föll på Grillska Örebro. Varför? Jag trivdes på en gång när jag var på besök och kände att det var rätt både för att skolan fostrat väldigt många bra fotbollsspelare, men även för att lärarna verkade brinna för sitt arbete. Att det blev ekonomi var ganska enkelt då jag både är intresserad av företagande och ekonomi samt att det är en sak som vi alltid pratat om hemma vid middagsbordet.

Vad är det bästa med Grillska?

- För mig är det bästa med skolan (förutom maten) den fantastiska sammanhållningen både på skolan och i klassen. Den har verkligen gjort så att jag har trivts bra under mina tre år och utvecklat mig både som fotbollsspelare och person.

Vad har du för framtidsplaner?

- Jag vet ännu inte vad jag ska göra i framtiden. Det är inget jag känner mig stressad över heller utan jag känner att det löser sig. Först tänker jag i alla fall arbeta och sedan kanske college i USA. Jag kommer även någon gång plugga på universitet i Sverige, men mera exakt vet jag inte just nu. Jag gillar utmaningar och ser mig också som entreprenör i framtiden. Det vore roligt att bygga något från grunden, men vem vet? En sak jag har lärt mig under min gymnasietid är i alla fall att den som begränsar dig är oftast du själv och det finns mycket roligt och intressant att göra där ”ute”.

Läs mer om Grillska Gymnasiet Örebro

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Grillska Gymnasiet Örebro.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.