Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

5 anledningar att gå försäljnings- och serviceprogrammet

Bli en expert på kundrelationer, försäljning och service genom att förstå kundernas behov och lösa deras problem uppnår du fantastiska resultat.

Ung affärskvinna

Vill du jobba med människor och utveckla dina försäljningsfärdigheter? Då kan försäljnings- och serviceprogrammet kan vara den perfekta vägen för dig. Bli en expert på kundrelationer, försäljning och service och ge dig själv möjligheten lära dig förstå kundernas behov och lösa deras problem.

På försäljnings- och serviceprogrammet får du en utbildning som ger dig möjligheten att utveckla värdefulla kunskaper inom försäljning och service. Du får kunskap om olika försäljningstekniker och strategier, och lär dig att identifiera kundbehov, skapa relationer och hantera förhandlingssituationer på ett bra sätt.

Hitta skolor med försäljnings- och serviceprogrammet

På försäljnings- och serviceprogrammet får du veta mer om hur man skapar långsiktiga relationer med kunder och ger riktigt bra service – något som är avgörande för att lyckas inom försäljning. Du får också lära dig om marknadsföring, kommunikation och viktiga digitala verktyg.

5 fördelar med försäljnings- och serviceprogrammet

🏆 Du får kunskaper i försäljning och marknadsföring utifrån olika situationer, behov och målgrupper. Att kunna bemöta kunders utmaningar och lösa dem innebär stora möjligheter för personlig utveckling och att jobba mot tydliga mål.

✅ På försäljnings- och serviceprogrammet får du lära dig att förstå och tillfredsställa kundernas behov och förväntningar, vilket är en viktig del av att lyckas inom försäljnings- och servicebranschen.

⭐ Programmet öppnar dörrar till en många olika karriärmöjligheter. Du kan till exempel arbeta inom försäljning, kundservice, eventkoordination och projektledning. Du får även kunskaper inom entreprenörskap och företagande.

💬 Du kommer förstå handelsbranschen utifrån ett helhetsperspektiv. Förutom att lära dig om försäljning kommer du även att få kunskaper i varuflöden, inköp, marknadsföring och kommunikation.

🤝 Programmet ger dig praktisk erfarenhet genom arbetsplatsförlagd praktik, APL. Det betyder att du får möjlighet att öva på bland annat behovsanalys och försäljningsteknik i verkligheten och kan knyta viktiga kontakter inom branschen inför framtiden.

Källa: skolverket.se

Annonser