Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Stipendier - Forum

2010-04-18 14:44   Jenny B
Hejsan. Det är så att till hösten skall jag flytta ner till Paris och gå på svenska skolan där nere. Jag undrar om det finns något stipendie som man kan söka? Som passar till samhällsprogrammet? Tack

RE: Stipendier
2010-06-29 13:16   Sara
Vad spännande att åka till Paris!! Jag känner tyvärr inte till några stipendier, men skulle gärna vilja studera i Frankrike jag med. Hur sökte du dit? Måste man vara högsta betyg i Franska för att kunna åka?

RE: Stipendier
2010-07-01 23:10   Jenny B
Hej Sara Jaa, det ska bli jättekul. Jag skrev bara in massa formulär som finns på deras hemsida. Sök på svenska skolan i paris på google så hittar du det. Nej man måste inte ha högsta betyg i franska för att åka. Men det sammanlagda betyget måste vara hyfsat. Jag tror inte det är så bra om du t.ex. har IG i ngt kärnämne.

RE: Stipendier
2010-09-10 13:36   Sara

Nej det kanske inte är så bra.. Men än så länge har jag klarat mig utan IG =) Hur kommer det sig att du ska flytta till Paris förresten? Och vilka stipendier hittade du?


RE: Stipendier
2011-10-19 08:10   Linusss

Hej!
Om du behöver söka stipendier så finns det är fantastisk Sida/Organisation som du bara skriver in dina personuppgifter, adress, namn, ålder och vad du vill göra m.m. Sen efter du har skrivit in vilka länder du vill söka stipendium till skickar du ansökan till dem och de kommer leta upp alla stipendier som finns tillgängliga för dig. Kom ihåg bara att kolla igenom noga vad du skriver, och i vilka fält du ska fylla i.

Sidan är: www.Stipendier.se

Lycka till! =)


RE: Stipendier
2012-06-14 19:06   Maj

Sara - hur gick det med stipendier för studier på sv skolan i Paris? Vart vände du dig för att söka?


RE: Stipendier
2012-06-14 19:06   Maj

Sara - hur gick det med stipendier för studier på sv skolan i Paris? Vart vände du dig för att söka?


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information