Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

Lägenhet eller värdfamilj när man pluggar utomlands? - Forum

2011-03-17 11:15   Mia

Hej!
Jag pluggade i Frankrike ett år i gymnasiet och älskade det! Jag bodde i värdfamilj och trivdes bra men jag har även hört att man kan bo i lägenhet, med andra gymnasieelever. Är det någon som testat att bo i lägenhet när de pluggar utomlands? Hur funkade det?


RE: Lägenhet eller värdfamilj när man pluggar utomlands?
2011-04-01 10:22   Madde

Hej Mia!
jag bodde i lägenhet med kompisar när jag pluggade i Barcelona. Vi var alla svenska tjejer och kompisar sen tidigare så det funkade hur bra som helst.

En stor nackdel att tänka på är dock att man inte får öva språket lika mycket som om man hade bott med en lokal familj.

Lycka till med ditt val!


RE: Lägenhet eller värdfamilj när man pluggar utomlands?
2011-04-27 14:53   Dina

Hej!
Jag bodde med en tjejkompis när jag pluggade i USA. Vi delade hyra, mat, vänner mm. Blev alltså som en person (kallade oss siamesiska tvillingar). Vi kände inte varandra innan men hittade varandra genom ett forum när vi googlade på boende i den staden vi skulle plugga i.
Med andra ord: dela lägenhet kan ge nya vänner som man delar kultur och värderingar med!


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information