Samma linje, olika platser - Forum

2019-09-15 11:01   Tilda K

Hej! Jag går nu i 9:an och har tänkt mig gå på hantverksprogrammet med inrikting frisör. Min fråga är om man kan söka in på hantverkprogrammet med inrikting frisör fast på olika ställen? Eller måste man söka andra linjer? Vill så gärna gå för frisör.. min låtsaspappa sa här om dagen att det inte är säkert att jag kommer in, vilket jag aldrig tänkt på tidigare. De visste inte om man kan söka in på samma linje fast på olika platser/gymnasium. Jag skulle kunna fråga SYV på min skola men han är ledig i någon vecka. Tacksam för svar. (:


RE: Samma linje, olika platser
2019-09-15 14:30   Petra Öster

Hej,

Vad roligt att du vill bli frisör! Du kan söka in till samma linje på så många skolor du vill, så det är inga problem. Om du vill se hur du ligger till när det gäller antagningspoängen så kan du söka på skolorna du vill söka till här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagningspoang-7542. Då ser du hur den lägsta antagningspoängen har sett ut tidigare år och kan jämföra det med dina betyg (meritvärde). Du kan även söka programmet på andra orter än där du bor om du skulle vilja det.

Lycka till! /Petra,SYV


Så funkar det

Hitta en gymnasieskola du är intresserad av


Gör en intresseanmälan


Skolan kontaktar dig med mer information