Yrken efter Försäljnings- och serviceprogrammet

Inköpare, butikschef och mäklare – det är några av yrkena du kan bli efter att ha gått försäljnings- och serviceprogrammet på gymnasiet.

Vad kan man bli efter Försäljnings- och serviceprogrammet på gymnasiet?

Försäljnings- och serviceprogrammet är ett bra val för dig som vill arbeta inom områden som service, försäljning, handel eller administration efter gymnasiet. Det är ett yrkesprogram, vilket betyder att du blir förberedd för att börja arbeta direkt efter gymnasiet. Från hösten 2023 ger programmet även högskolebehörighet vilket innebär att du kan studera vidare på universitet, högskola eller yrkeshögskola. Här får du förslag på yrken som kan vara passande efter att ha läst Försäljnings- och serviceprogrammet!

Tips på yrken efter Försäljnings- och serviceprogrammet

Divider

Läs mer om Försäljnings- och serviceprogrammet och hitta skolor som erbjuder utbildningen

Yrkesguidens startsida