i Växjö
Vill du veta mer?

Om skolan

Få en unik utbildning på VFG

På Växjö Fria Fordonsgymnasium (VFG) får du en unik utbildning anpassad efter fordons- och byggbranschen som den ser ut idag. Undervisningen sker med hjälp av modern och uppdaterad utrustning i fräscha lokaler. Lärarna på Växjö Fria Fordonsgymnasium har mångårig yrkeserfarenhet och därför förbereda eleverna för arbetslivet som väntar efter gymnasiet. VFG samarbetar med flera företag inom fordonsbranschen och kan genom dessa kontakter förmedla praktikplatser på omkring 40 arbetsplatser.

Få högskolebehörighet och körkort

I utbildningarna på Växjö Fria Fordonsgymnasium kan du läsa teoretiska kurser för högskolebehörighet och du har också möjlighet att ta B- och C-körkort. Välj mellan Fordons- och transportprogrammet eller Bygg- och anläggningsprogrammet. Du kan också läsa som lärling till mekaniker av tunga fordon.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Växjö Fria Fordongymnasium

Andel med examen inom 3 år 60,0 2018/19
Antagningspoäng medel
Lägsta antagningspoäng
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan