Thoren Sports Academy

i Umeå
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Elever framför datorer som pluggar

Thoren Sports Academy – Hela Umeås idrottsgymnasium

Det bästa av två världar

Vi finns för att maxa din potential; här kan du möjliggöra din idrottssatsning samtidigt som du får en utbildning i världsklass.

Det är inte bara på träning och tävling som du blir en bra elitidrottare. Vi ser till att du även får de viktiga pusselbitarna runtomkring sporten, utöver den fysiska träningen, som hjälper dig ta nästa steg – både som idrottare och människa.

I vår akademi skapar vi en kultur som föder skicklighet och skärpa. Vi balanserar rätt delar så att du kan bli en vinnare på och utanför plan.

Rätt grund för rätt resultat

Utöver en gedigen utbildning och idrottslig utveckling får du med dig hälsosamma vanor och en vinnande inställning till livet.

Efter studenten har du rätt färdigheter och förutsättningar för att ta nästa steg i din idrottskarriär. Men om du av någon anledning inte vill fortsätta med din satsning är du samtidigt förberedd för vidare studier, arbete eller företagande.

Tack vare att idrott präglar alla delar av skolan får du dessutom med dig användbara kunskaper för att jobba vidare i idrottsföretag eller föreningar.

Våra profiler:

Hockey

Du som satsar på en elitkarriär inom hockey kan och borde välja Thoren Sports Academys hockeyprofil. I samarbete med lokala idrottsföreningar får du bästa möjliga förutsättningar för att fortsätta utvecklas till en spelare på elitnivå.

Fotboll

Du som lever för fotboll och vill maxa din satsning på gymnasiet gör rätt i att söka till Thoren Sports Academys fotbollsprofil. Tillsammans med andra drivna spelare och en coach som också tränar länslaget får du alla förutsättningar att ta nästa steg i din fotbollskarriär.

Innebandy

Du som drömmer om en innebandykarriär har en unik möjlighet att göra verklighet av din passion på Thoren Sports Academys innebandyprofil. Här får du alla förutsättningar för att nå den absoluta innebandytoppen och utvecklas till det nästa stora namnet inom sporten.

Ridsport

Med en stark vilja och motivation kommer du långt, tillsammans med kompetenta lärare kommer du ännu längre. Du som är intresserad av ridsport kan kombinera ditt intresse med gymnasiestudier på Thoren Sports Academy. Profilen ger dig möjlighet att träna och utvecklas inom sporten på skoltid.

Padel

På Thoren Sports Academys unika padelprofil får du möjlighet att lira den omåttligt populära sporten på skoltid. Om du är nybörjare eller en van lirare spelar ingen roll, du kan välja profilen oavsett förkunskaper – träningen utgår från dig och din individuella utveckling.

Idrott & hälsa

Den här allmänna profilen passar perfekt för dig som är intresserad av idrott, hälsa och välmående och vill få in mer rörelseglädje i vardagen. Den utgår från ett helhetsperspektiv och du får utöva olika spännande aktiviteter tillsammans med dina klasskamrater.

Är du intresserad och vill veta mer om Thoren Sports Academy, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Thoren Sports Academy

Huvudman

Thorengruppen AB

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

32 gymnasieskolor

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Thoren Sports Academy.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Thoren Sports Academy