Vill du veta mer?

Om skolan

En skola där alla elever är lika viktiga

Tanums Gymnasium är en liten skola med ett stort hjärta. Detta är för att det är en personlig skola där det är lätt att trivas. På Tanums Gymnasium har elever och lärare en nära och bra kontakt. Med tanke på att skolan är så pass liten är det lätt att ha koll på alla som går på Tanums Gymnasium.

Gymnasieprogram på Tanums Gymnasium

Tanums Gymnasium har tio gymnasieprogram, både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Väljer du Samhällsvetenskap eller Ekonomi har du möjligheten att skräddarsy en utbildning som passar just dig.
Väljer du att läsa ett yrkesprogram kommer du ut på praktik nästan direkt. Tanums Gymnasium arbetar efter ett lärlingsupplägg och via detta får du ett stort yrkeskunnande innan du ska ge dig ut på arbetsmarknaden.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Tanums Gymnasium

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Tanum

Andel lärare med leg. och behörighet 2021/22

Antal elever per lärare 2023/24

Tanums Gymnasium
 0,0%
Tanums Gymnasium 3,5

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan