Svenska Skolan Costa del Sol

i Fuengirola
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Välkommen till

Svenska Skolan Costa del Sol i Fuengirola!

Svenska Skolan Costa del Sol i Fuengirola har 55 års erfarenhet som svensk utlandsskola i Spanien och arbetar efter svenska läroplaner.

Skolan erbjuder allt från de tidiga stegen i förskolan, från 3 års ålder, till gymnasiet. Vi sträcker oss över hela skoltiden vilket underlättar för familjer som har barn i olika åldrar.

Det finns också en unik möjlighet att tillbringa ett år som gästelev i gymnasiet och fördjupa sina kunskaper i spanska språket, den spanska kulturen samtidigt som de följer sin studieplan från Sverige. Varje år tar Svenska Skolan Costa del Sol emot 60-80 elever från olika skolor i Sverige som får möjligheten att tillbringa ett år i Spanien. De flesta gästelever kommer i årskurs 2, men skolan kan ta emot gästelever i årskurs 3 på gymnasiet.

Att ta studenten i Spanien är ett oförglömligt minne för livet. Utbildningarna som erbjuds är Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet.

Skolans engagerade och erfarna lärare arbetar nära sina elever vilket leder till en positiv inlärningsmiljö. Skolan värdesätter också öppenhet och nära samarbete mellan lärare, elever och föräldrar för att skapa en stark gemenskap som ökar elevernas möjlighet till utveckling och trygghet.

Är du intresserad och vill veta mer om Svenska Skolan Costa del Sol, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Svenska Skolan Costa del Sol

Svenska Skolan Costa del Sol på Facebook

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Svenska Skolan Costa del Sol.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Svenska Skolan Costa del Sol

Avenida Acapulco 11
296 40 Fuengirola