i Stockholm
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Elever som sitter framför datorer och arbetar med hjälp från lärare

Snitz gymnasium i Stockholm – Individanpassad undervisning!

Egna vägar till samma mål

På Snitz tas dina styrkor tillvara och skolan stöttar dig inom de områden där det behövs. Klasserna är små och personaltätheten hög. Det ger dig utrymme att vara dig själv. Undervisningen är fokuserad på elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och anpassas efter varje elevs förutsättningar.

Eleverna på Snitz

Snitz mål är att varje elev ska nå både sina personliga och utbildningens mål. Därför anpassar skolan sig efter varje elev och skapar, med hjälp av specialpedagogiska verktyg, en utbildning som passar dig. Kanske är det därför som deras elever kommer från hela Stockholm.

Snitz personal

På Snitz finns många vuxna kring eleverna. Lärare, socialpedagoger, studiesamordnare och speciallärare finns ute i skolan under skoldagen. Snitz har en utökad elevhälsa med specialpedagoger, kurator, skolsköterska och SYV.

Personalen vidareutbildas kontinuerligt och har fortlöpande handledning för att de tillsammans kan hjälpa dig att nå dina mål. De som arbetar på skolan har många olika kompetenser men en sak gemensamt. Snitz brinner för att du, tillsammans med skolan kan lyckas med att nå dina mål.

Skolan

Snitz Gymnasium är en liten skola ett stenkast från Odenplan. Klasserna är små och har egna hemklassrum där varje elev har sin egen plats och tillgång till avskiljande skärm vid behov. Klassrummen har en stimulifattig miljö och är utrustade med en timetimer, tystgående klocka och en visuellt strukturerad whiteboard. Där kommer du ha alla dina lektioner förutom i de ämnen som kräver specialutrustning som el-labb, bildsal, specialdatasalar, mediasal, idrottssal eller fotostudio.

Snitz specialpedagogiska arbetssätt

Snitz jobbar specialpedagogiskt för att kunna möta elever som är i behov av stöd. Genom individualisering och anpassningar strävar de efter att möta elevers behov av specialpedagogisk hjälp i undervisningen, så att de ska få förutsättningar att uppnå både sina personliga och utbildningens mål. Med hjälp av personalens engagemang och kunskap anpassas varje elevs skolgång så att hen kan nå sina mål och utvecklas som människa. Skolan tar hänsyn till dina förutsättningar när de lägger upp din studieplan och jobbar tillsammans med dig för att du ska få ut så mycket som möjligt under din tid på Snitz.

Skolans mål

Det finns tre saker som Snitz vill ge dig som elev.

• Verktyg att nå kunskapsmålen
  • Självförtroendet att möta världen på dina egna villkor
  • Minnen för livet

Är du intresserad och vill veta mer om Snitz Gymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Snitz Gymnasium

Huvudman

Swedish Education Group AB

Fristående gymnasieskola

1 gymnasieskola

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Snitz Gymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Andel med examen inom 3 år 52,6 2020/21
Antagningspoäng medel 198,6 2023
Lägsta antagningspoäng 150,0 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan