i Åland
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Ålands yrkesgymnasium

Ålands yrkesgymnasium - en modern utbildning i yrken med gamla traditioner

När du studerar vid Ålands yrkesgymnasium får du en grundläggande yrkesutbildning (180 kp) som leder till en gymnasieexamen med yrkesinriktning. Det betyder att du antingen kan arbeta inom ett yrke eller studera vidare på en högskola efter din examen.

Ålands yrkesgymnasium passar dig som är intresserad av ett visst yrkesområde. Vi erbjuder utbildningsprogram för dig som vill bli elmontör, husbyggare, fordonsmekaniker, rörmontör, frisör, merkonom, kock, servitör, närvårdare, sociokant, barnledare, IT-stödperson, fartygselektriker, reparatör, vakthavande styrman eller maskinmästare.

Ett yrke och en grund för vidare studier

Våra utbildningsprogram är både praktiska och teoretiska och förbereder dig för att självständigt utöva ett yrke direkt efter din examen. I din gymnasieexamen ingår både ett gymnasieexamensbetyg och ett yrkesprovsbetyg. Det betyder att du dessutom har möjlighet att studera vidare på yrkesinriktade högskoleutbildningar eller andra utbildningar som är baserade på gymnasiestudier.

Är du intresserad och vill veta mer om Ålands yrkesgymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Ålands yrkesgymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Ålands yrkesgymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Neptunigatan 6
221 01 Mariehamn

Tel: +358 (0)18 532299