“Att välja Rytmus Malmö var en av de bästa valen jag har gjort i mitt liv.”

Rytmus Malmö

Rytmus Malmö besökte Kevins skola på högstadiet flera gånger och då fick han upp intresset för musik. Därför bestämde han sig för att gå på Rytmus Påskkollo 2018 där han träffade elever som nu har blivit hans nära vänner.

- Jag sökte in på alla tre huvudinriktningarna och satte dem som mina första val, jag hade bara Rytmus på tanken, ingen annan skola var något för mig!

Kevin valde inriktningen singer/songwriter eftersom han har stor passion för att skriva låtar. Han producerar egen musik under namnet Kevin Forest.

- Att få chansen att utveckla sig som artist i helhet var något jag verkligen inte skulle vilja missa, säger han.

Kevins favoritkurs är ensemble, eftersom han anser att man lär sig mest då man spelar med andra. Man får möjlighet att lära sig olika instrument och samspela med andra människor vilket han tycker är viktigt.

- Man utvecklas i en väldig fart under ensemble det första året, man blir en mycket bättre musiker än vad man var innan man började.

Kevin gick även på en prova-på-dag då han var intresserad av Rytmus. Han beskriver att han fick gå på en vanlig teoretisk lektion men också testa på att jobba i studion med att göra covers med andra personer som provade på. Dagen avslutades med lunch.

- Under lunchen så blev vi faktiskt inbjudna att sitta med några av ettorna och då lärde vi känna varandra, berättar han.

Dagarna börjar med frukost, där eleverna sitter i matsalen och umgås tills det är dags för första lektionen. Dagarna är varierande med en blandning av teoretiska lektioner som svenska och matematik och med kurser i musik som musiklära och ensemble.

- Under rasterna och lunchen upplever jag att det finns en öppen och social stämning.

Kevin beskriver även sina lärare som extremt kompetenta, som verkligen bryr sig om elevernas utveckling, hjälper en att nå sina mål, oavsett om det är i musiken eller andra ämnen.

- Även om vi är en musikskola så har vi fortfarande en högskoleförberedande utbildning, vilket betyder att det finns massor av möjligheter för en bra framtid utanför musiken och efter Rytmus.

Kevin drömmer stort om framtiden. Att gå på den prestigefulla skolan Berklee College of Music i Boston och därefter flytta till New York eller Los Angeles för att kunna arbeta för att bli världsartist.

- Jag vill bli världsartist, med miljontals av människor som lyssnar på min musik, turnéer runt om i världen och album som säljer miljontals, berättar han.

Kevins bästa gymnasietips:

• Om du tycker att du valt fel när du börjar på skolan finns det fortfarande möjlighet att byta till något som man tycker passar en bättre.

Läs mer om Rytmus Malmö

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Rytmus Malmö.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.