"Det bästa med Rytmus Borlänge är den fantastiska gemenskapen"

Rytmus Borlänge

Lovisa var inställd på att få hålla på med musik under sin gymnasietid.

- Så fort jag besökte skolan och fick se de fina lokalerna och möta de trevliga människorna visste jag att det var här jag skulle gå, berättar hon.

För tre år sedan valde Lovisa grenen instrument och sång, och nu i efterhand var det helt rätt val då hon har fått utveckla pianoförmåga och spela med andra elever från Rytmus.

- Jag har fått en bredare kunskap inom musik, eftersom jag har fått studera och spela så många olika genrer, vilket jag tycker har varit väldigt roligt.

Lovisa uppskattar både de mer teoretiska och praktiska kurserna på skolan. Hennes favoritkurser är ensemble och körsång.

- Vi har fått spela en massa olika genrer i grupp och även fått sjunga en hel del i kör. Allt från pop, rock och funk till folkmusik. Varje lektion är mycket lärorik och får en att utvecklas som musiker, säger hon.

Lovisa beskriver att dagarna på Rytmus Borlänge kan variera. Det är en blandning av teoretiska lektioner som svenska eller historia och även kurser inom hennes inriktning. Hon berättar att på rasterna gör man skolarbete eller umgås med vänner. Hon är också mycket nöjd med lunchen som serveras.

- Jag har till exempel en pianolektion i veckan där mitt eget musicerande och lärande ligger i fokus, berättar hon.

Varför stannade du kvar på Rytmus Borlänge?

- Det är dels den givande undervisningen, men den främsta anledningen är alla mina underbara vänner och lärare. Det bästa med Rytmus Borlänge är den fantastiska gemenskapen vi har, och det är den som får mig att må bra varje morgon när jag är på väg till skolan.

Hon berättar att hon kommer sakna Rytmus Borlänge när hon tar studenten.

- En sak som jag inte hade förväntat mig av skolan är den fantastiska vänskap jag har fått med så många.

Lovisas tre tips inför gymnasievalet:

• Strunta i vad alla andra säger att du ska göra.
  • Följ din magkänsla.
  • Välj en skola där du kommer få en rolig och givande gymnasietid

Läs mer om Rytmus Borlänge

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Rytmus Borlänge.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.