Om skolan

Välkommen till Realgymnasiet i Växjö!

Äntligen har turen kommit till Växjö. Realgymnasiet startar upp hösten 2021 och kommer erbjuda inriktningar inom Naturbruksprogrammet vilka är Djurvård, Hästhållning och Naturturism. Inom dessa kan eleven fördjupa sig inom Hund, Sällskapsdjur & Djursjukvård, Ridning, Natur & Äventyr.

Alla utbildningar på Realgymnasiet i Växjö ger högskolebehörighet med möjlighet till utökad behörighet inom Samhäll och Naturvetenskap. De genomförs dessutom i nära samarbete med branschen vilket ger eleven goda förutsättningar till anställning efter examen eftersom de får de kunskaper och färdigheter som efterfrågas.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Realgymnasiet Växjö

Huvudman

Lärande i Sverige

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

22 gymnasieskolor

Naturbruksprogrammet

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

76,9%
Realgymnasiet Växjö 8,5

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Växjö

Tel: 010-139 80 00