Max på Samhällsvetenskapsprogrammet

ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg

Max på ProCivitas Karlberg

Max Häggström läser första året på Samhällsprogrammet på ProCivitas Karlberg. I den här intervjun delar Max med sig av sina tankar kring sitt gymnasieval.

En bred linje med många möjligheter

Samhällsprogrammet är en bred linje som ger många möjligheter efter gymnasiet. Jag är intresserad av hur människor tänker och fungerar, därför kändes samhäll/beteende helt rätt för mig. Jag valde att gå på ProCivitas Karlberg för att det kändes som en bra skola. Jag var på öppet hus och tyckte verkligen om upplägget och skolans fina lokaler.

Likasinnade klasskompisar

Det bästa är att man hamnar i en klass med andra som är intresserade av samma ämne, det skapar en gemenskap och alla har höga mål och vill lyckas i skolan.

Lägg i en högre växel

Generellt sett är nivån på gymnasiestudierna tuffare än på högstadiet, här behöver man lägga i en extra växel. Exempelvis läser vi matte 1b just nu och det är en tuff start. Det gör att man blir bra förberedd inför studierna efter gymnasiet!

Lärarna på skolan

Jag har väldigt duktiga lärare, de vill verkligen att eleverna ska utvecklas. Jag som elev ställer höga krav på mina lärare, samtidigt ställer de höga krav på mig också. Jag får mycket respons på vad som har varit bra, vilka delar som kan bli bättre och hur jag kan utvecklas. Jag gillar att de är engagerade! För mig är det viktigt att gå på en skola där arbetsmiljön är bra och där lärarna hjälper eleverna för att utvecklas.

Läs mer om Samhällsvetenskapsprogrammet, Beteendevetenskap

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av ProCivitas Karlberg.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.